torsdag 22 januari 2009

En tvist som berör Piggstian

Deathis blog anklagas idag. Deathisen förklarar nämligen närapå öppet krig mot Deathis blogs ledning i allmänhet och Lille Bror Söderlundh i synnerhet. Tidigare i höstas började Söderlundh blogga om Piggstian. Enligt Deathisen själv är han offer för en häxjakt.

Deathis: Jag har blivit, utan någon officiell förundersökning, dömd. Och vittnena är fullständigt falska.

Men enligt Lille Bror Söderlundh är fallet entydigt. Deathis har inte blivit dömd för något. Saker har bara konstaterats.

Söderlundh: Deathisens sätt att uppträda mot offer, överdrivet högljutt, överdrivet sträng disciplin, rasistiska vitsar och historier, sexistiska historier, politiskt inriktade åsikter och uttalanden och så vidare passar helt enkelt alldeles utomordentligt bra i bloggform.

Deathis: Jag har alltid haft hård disciplin i min Piggstia, men det har inte menat det att vi inte skulle ha haft bra och god anda.

Ord står mot ord i den här tvisten, men Söderlundh har gjort sitt beslut.

Söderlundh: Jag kan inte annat än försäkra mig om att händelserna som sker i Piggstian blir nedskrivna på ett humant och riktigt sätt, och det kommer jag att fortsätta med.

Deathis har också bestämt sig. Han uppmanar nu andra Deathisar i samma situation att träda fram för sin sak.

Inga kommentarer: