tisdag 6 januari 2009

Attentatet

Det verkar onekligen som att redaktionen har haft besök av en lustigkurre under jullovet, antagligen i slutskedet. Under denna tidsperiod har jag, alias Lille Bror Söderlundh, befunnit mig på en annan ort än den som angränsar Piggstians fasansfulla periferi. Nu är jullovet slut och jag har återvänt till min lya. Vad möts man av? Förakt. Titta på bilden nedan. Satan, någon har applicerat små frigolitbitar eller vad nu termen för dessa vita och helvetiska cellplastigheter är, i min säng. Uppskattningsvis 300 miljarder stycken!


Jag häver ur mig livsbejakande riktlinjer men möts ständigt av hålögda frågetecken. Hålögda frågetecken som nu också terroriserar mig. Framförallt ett hålögt frågetecken som utövar en terror med utropstecken. Det är Deathis från Piggstian jag syftar på. Deathis är alltså den skyldige till detta våldsdåd. En del av mig känner att jag var värd attentatet. Detta är ju faktiskt en blogg där Deahtis frekvent förekommer i väldigt djuriska positioner och det har ju hänt att man hämningslöst använt tillmälet Deathis i sociala sammanhang. En annan del av mig vill däremot starta ett krig. En strid med brutala blogginlägg som vapen. Lägesrapport kolon, krigsförklaringen är undertecknad.

Inga kommentarer: