onsdag 11 mars 2009

Om runkväder

Jag har ett behov att berätta att jag lever i Åbo. Så därför berättar jag det för er, kära läsare. I Åbo förekommer alltför frekvent ett riktigt helvetiskt runkväder. Det blåser och det kommer någon sorts nederbörd. Det är verkligen som om självaste Fan har pekat med sitt fulaste pekfinger och placerat ett meteorologiskt rövhål precis på den plats där jag oftast befinner mig. Vädret kan dock ibland vara helt resonabelt, och då är jag riktigt nöjd och glad. Men förr eller senare kommer molnen tillbaka. Detta runkväder kan i min mening fara åt närmaste helvete utan att passera GÅ. Men det gör det förstås inte. Det fortsätter. Som om detta inte vore nog så är en gris lös i stan, twifan för Deathis. I Somalia till exempel har de ju åtminstone varmt och vackert väder. Men här, här får jag lida.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som de ofta sa förr i tiden: "Deathis syns vid horisonten" då man menade att regn och annat runkväder var på väg.

Då det inte finns nån fråga-deathis spalt eller brev till redaktionen så kastar jag en random grejj hit till samma post:

Jag såg häromdagen på en gammal film från 1972 som hette Deathis of La Mancha som handlade om en gammal man som trodde han var deathis och for därför runt och hade samlag med väderkvarnar bland annat. En mycket intressant film som rekommenderas.

Lille Bror Söderlundh sa...

Oj, vilka extravaganta historier det bjuds på. Det är alltid trevligt.

För övrigt, jag har sett den där filmen. En otrolig berättelse. Jag fascinerades mest av hur den snillrike huvudrollsinnehavaren lyckades fullborda samlagen trots väderkvarnarnas häftiga vingslag. Förskräckligt bra!