måndag 30 mars 2009

The botten is nådd

Gränsen mellan riktig usel humor och en genial kvickhet kan vara väldigt hårfin i vissa situationer. Som idag, till exempel. Deathis hade inhandlat frysburkar för något konstigt ändamål, låt oss säga för att frysa ner deathisiansk junkfood. Företaget Orthex, som hade försett Deathis med burkarna, kallar sin frysburksprodukt för Isnalle – Frysburken, vilket i sig är smått finurligt. Tvivelaktigt kunde man ändra om namnet till Isballe – Fryskuken. Men något säger mig att detta ligger väldigt och synnerligen lågt på humorskalan i de flesta kretsar. Det är saker som dessa som får en att känna att man borde sitta helt, helt enskilt ibland.

4 kommentarer:

Moslan sa...

Intressant blogg herr Deathis. Läs gärna min!

Lille Bror Söderlundh sa...

Nej, hör du Moslan. Om jag ska läsa din blogg får du allt infoga lite sådant som jag går igång på först, det vill säga lusta, humor och Deathicism. Det jag såg idag gjorde mig icke tillfredsställd, det jag såg fick mig att vilja skjuta mig i munnen med ett hagelgevär. Så, språkdräkten du bär är tät, men du har ingen halsduk. Kämpa på!

Moslan sa...

Härligt att höra lite kritik eller vad man ska kalla det. Men att skriva om Deathicism blir det inget med, då jag hellre hänger mig i ett blått snöre av fager kvalitet. Sällan har jag skådat något så sjukt som denna ism verkar innebära. Ha tålamod broder, det kommer att komma texter som inte ger dig känslan av att vilja avfyra ett hagelgevär i käften. Ifall det inte gör det är jag gärna den som avfyrar skottet.

Lille Bror Söderlundh sa...

Nej, det kanske är bäst att det endast finns en blogg rörande denna speciella ism. För övrigt, i och med din kommentar såg jag plötsligt en glimt potential i din sargade lekamen. Det är rätt att småhuggas lite tillbaka. Höj gärna rösten också. Sätt mig på plats. Nu väntar jag mig, nej, jag kräver en magnifik blogg av dig de kommande dagarna.