onsdag 4 mars 2009

Lille Brors förmiddag

Jag vaknar, äter morgonmål och så. Vädret är lite grådaskigt, men jag klagar icke. Dricker kf, tar en rpt. Studerar lite tyska, meningen "Ich habe getrunken" roar mig. Ämnar besöka affären tvärs över gatan, ty jag har inte varit dit på skitlänge, och kylskåpet gapar tomt som en späckhuggare eller något sådant. På vägen ser jag en ensam kam i snön, den har förlorat några tänder och ser allmänt omtumlad ut. Någon har väl kammat noll och blivit ursinnig sent omsider, möjligen. Eller så rör det sig om någon välkammad utter, men vad fan vet jag.


Jag anländer till affären. Handlar det jag ska. Inga problem. En alkis står bakom mig i kassan. Han köper två lösa flasköl och ett paket John Silver utan filter. Enjoy, säger jag. Han betalar med småmynt och stjäler en plastpåse. Jag avlägsnar mig. På vägen hem ser jag något. Ser ni vad jag ser?


Tar nya tag med tyska valensbundna prepositioner. Det går inte. Jag går till köket och kokar ägg istället! Det är väl ungefär så här Lille Bror Söderlundhs förmiddag har sett ut hittills. Nu blir det annat, något vettigt, kan man i alla fall hoppas. God förmiddag!

Inga kommentarer: