onsdag 25 mars 2009

Deathisvigslar

Det finns en djup splittring inom den evangelisk-lutherska kyrkan i Finland idag. Man kan nästan säga att den hotar att spricka. Orsaken är den inflammerade frågan huruvida deathisar ska få gifta sig kyrkligt. Många är emot, några få är för. Jag vet inte riktigt var jag själv skall placera mig. På ett sätt vet jag ju att Deathisar inte har några horn i pannan, men å andra sidan har jag sett vad dylika individer har åstadkommit. Samtidigt vet jag vad som står i Bibeln. Gud instiftade förbundet mellan man och kvinna, och blandade aldrig in Deathisar i det hela. Det borde ju göra saken klar för kyrkan, tycker man. Nåväl, man behöver väl inte berätta för prästerna vad som står i Bibeln, det är ju som att försöka lära Deathis hur man har samlag, så man får väl bara hoppas att de snart tar sitt förnuft till fånga och beslutar sig i frågan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Frågan är inte om Deathisar ska få gifta sig, frågan är om Deathisar ska få gifta sig med varandra. Deathisar är ju Hermafroditer vilket ha skapat en vild debatt om saken.

Vid senaste diskussionen sa påven Benedictus XVI: "Wittu Deathis!"