söndag 5 april 2009

Sagan om Deathis och draken

Deathis vaknade, lite dumdristigt som han brukade, öppnade ögonen och möttes av Kingen.

Deathis: Åh, Kingen, är du här? Jag har ju inte klätt på mig fint.

Deathis tog på sig sin lajvarkåpa med huvan på och ett par cowboyknulltyg och närmade sig Kingen igen som såg förskräckt ut.

Kingen: Jag kommer med ett önskemål som gäller Piggstians säkerhet. Den onda draken Draken med skön hållning-draken hotar din stia.

Detta sade Kingen medan han vilt gestikulerade och pekade på Deathisens ständigt ökande kön.

Deathis: Ursäkta mitt morgonstånd, vördade King, jag skall genast ta mig an saken.

Deathis tog sitt stånd och lämnade Kingen språklös. Han kom till drakens favoritbar. Draken skrek till, då han såg Deathis.

Deathis: Onda drake, dig skall jag dräpa innan solen gått ner.

Deathis bröstade sig fram mot den gormande draken.

Deathis: Jag hugger dig med mitt kön, du har ingen chans.

Deathis högg draken med sitt kön, som gick av på mitten, draken då alltså, inte könet. Deathis vann och säkrade stian. Draken med skön hållning-draken borde ha gått draka vägen hem.

Inga kommentarer: