torsdag 22 oktober 2009

Pärlor åt svin

Denna dag är icke Deathisens födelsedag. Ett minne från hans senaste bemärkelsedag ploppade dock upp i mitt huvud idag. Det var nämligen så att Deathisens odjuriska moder hade spenderat en riktigt stor summa pengar för att kunna ge en magnifik present till sin djuriska son. Hon hade köpt dyra saker, smycken och ädelstenar. Dessa gav hon till sin son med kärlek. Hon hade alltid tyckt att han gott och väl kunde bära ett glittrande halsband runt sin hals. Nu gav hon honom ett sådant. Hon gav också en ring, ett örhänge samt ett armband. Hon gav juveler till sin lilla juvel. Då jag fick reda på att detta hade hänt blev jag smått konfys. Jag frågade mig själv varför hon gjorde på detta viset. Jag ansåg, och anser fortfarande att detta handlingssätt var som att kasta pärlor åt svin.

Inga kommentarer: