onsdag 2 september 2009

Dethleffs

Medborgare! Ett otäckt problem har dykt upp på våra vägar. Ni har sett dem och jag har sett dem. Man kommer inte undan. Det är givetvis Dethleffs jag talar om. Låt mig berätta. Under sommaren har jag färdats med bil till och från mina verksamhetsplatser. Nu som då har husbilar av märket Dethleffs utgjort den mötande trafiken. För ett otränat öga är Dethleffs ett företag som grundades 1832 för tillverkning och försäljning av ridpiskor men som sedermera verkar som ett etablerat husvagns- och husbilsföretag. Deras slogan är "En vän av Familjen", och man säger sig ha ett mångfaldigt utbud. Jag säger att allt detta är en täckmantel och en förklädnad.

Putsar man bort maskeringen och låter all kamouflage rinna av framkommer något helt annat än ett familjärt förhållande. Då kommer Deathis upp till ytan och flämtar och fladdrar med sin lem. Och det betyder ju inte bara trubbel, det betyder samlag, bedrövelse och död. Ser du en husbil av märket Dethleffs ser du alltså inte någon vanlig husbil, det du ser är helt enkelt en mobil Piggstia. En rörlig Piggstia kan väl inte vara särskilt dödsbringande, tänker ni. Där har ni fel, säger Chronicles of Deathis. En mobil Piggstia är exakt lika fatal som Piggstian själv.

Den sida som vetter utåt på dessa hjulburna Piggstior är inte särskilt djurisk. Det är interiören som är omänsklig och brutal. Det är knullbänkar, cowboyknulltyg och hela faderullan. Det är fasansfullt, helt enkelt. Det cirkulerar flertalet skräckhistorier om folk som dragits in i husbilar av märket Dethleffs och aldrig kommit ut igen. Man kan bara ana vilka grovheter dessa personer har utsatts för. Och grovheterna i Dethleffs specialfordon är endast ett förspel för Deathisen. Efter att offren, genom en sinnlig samlagsinvit, bordat knullmobilen, bär det iväg till den egentliga Piggstian. Det är Highway to Piggstian, helt enkelt. Och där, där blir det sannerligen mycket livat i holken. Så, kom inte och säg att jag inte varnade er.

Inga kommentarer: